PROIEKTUAK (Adimen anitzak)

Haurren interesak harturik gai ezberdinak lantzen ditugu.

  • Esperimentatzen.
  • Denok parte hartzen, familiak, ikasleak irakasleak…
  • Ume bakoitzaren ezaugarrietara moldatzen.
  • Informazio eta materiala lortzen ikasten.
  • Taldean lan egiten: ikaskuntza kooperatiboa
  • Arlo ezberdinak eta adimen anitzak lantzen:
  1. Matematika / Matematika txokoan
  2. Irakur idazketa / Inprimategian
  3. Jolasak /jolastokian
  4. Jolas sinbolikoa  / etxean
  5. Margoketa – sormena / Margotegian
  6. Hizkuntza / Antzerkian.
  7. Teknologi berriak.

Hau guztia, adimen anitzak kontuan hartuta:

  • Edozein gaia aukeratzen.
  1. Txis-pun denok festara
  2. Gabonetako azoka.

 

1. MATEMATIKA TXOKOAN

  • 5 urteko geletan eskaintzen diegu. Dendaren jarduera trukaketan oinarrituko da hasieran, eta pixkanaka salerosketaren bideak antolatzen dira. Kontzeptu eta prozedura matematikoak lantzen dituzte, zenbaketarekin zerikusia dutenak bereziki.

  • Bi lan gune daude: mostradorea eta kutxa .

  • Txoko honetan matematikako jostailu didaktikoak erabiltzen dituzte.

 

 2. INPRIMATEGIAN (Irakur idazketa)  

 

Gune hau berria da 5 urteko ikasleentzat eta irakurketa eta idazketa sustatzea du helburu. Lortu nahi duguna irakurketa eta idazketa funtzionala da; bizipenak adierazteko, atsegin dugun zerbait besteei agertzeko,...Haur bakoitzak bere erritmoa du eta bere ibilbidea osatzen joango da etapa ezberdinetatik igaroz.   

 

 3. JOLASTOKIAN (Jolasak)

Helburu nagusiak hauek dira: 

  • Hainbat kontzeptuei buruzko eduki eta trebetasunak landu espazioa, denbora...   

  • Konzentrazioa, autonomia,, zailtasunei aurre egiteko jarrerak sustatu.

  • Taldekideen komunikazioa eta elkarlana bultzatu.

  • Txoko honetan plastilina eta jostailu didaktikoak(puzzleak,seriazioak,  enkajeak...) erabiltzen dituzte.

  • Haurrek egin nahi duten jolasa aukeratzen dute, amaitzen dutenean  armairuan dagokion tokian jaso behar dute Jolas hauek aldatzen joaten gara, jostailu ezberdinak eskainiz eta zailtasun maila gero eta handiagoa jarriz.

  • Ordenagailua.  Saioetan lantzen ditugun ipuinak, hiztegia, olerkiak, etab  erabiltzen ditugu. Batzutan “klik” programa ere erabiltzen dugu. Joko hauen bidez  matematika, memoria, aho hizkuntza eta hizkuntza idatzia lantzen dituzte.

 4. ETXEAN (Jolas sinbolikoa)

 

 

Jolas sinbolikoa eta helduen munduaren imitazioa ahalbideratu nahi dugu. Jolas horietan euren mundu afektiboa agertzen joaten da.

 Oso txoko aproposa da harremanak sendotzeko eta zenbait balio kontuan izateko: errespetua, solidaritate, elkarbanatzea...

 Egiten dituzten imitazioak neurriz kanpokoak izaten dira, batik bat, jarrera harrigarrienak: haserrea, negarra, garrasia... 

 

 

5. MARGOTEGIAN (margoketa - sormena) 

 

Txoko honetan jarduera plastikoen bidez, adierazpena eta sormena sustatu nahi dugu.

Era guztietako materiala erabiltzen dute: margoak, argizarizko margoak, tenperak, puntzoia, kola, guraizeak, papera, kartoia, oihalak, plantillak...  

  

 6. ANTZERKIAN (Hizkuntza)

Txoko honetan aho hizkuntza eta gorputz adierazpena lantzen dugu.

OInarrizko kontzeptuak ipuinen bidez lantzen dira.Haurrek ipuina ikasi ondoren pertsonai ezberdinen papera betez antzezten dute.

Antzezpenaren ondoren saioaren balorapena egiten dugu: zer gustatu zaien, zer ez den hain ongi atera,...

Ipuin asmatua: haurrak asmatutako ipuin laburrak dira. lau orritako formatoa dute eta bukatu ondoren lagunei kontatzen diete. Honekin, sormena bultzatzeaz gain, denboraren sekuentzia, hizkuntza etab... lantzen doaz.

7. TEKNOLOGI BERRIAK

5 urteko geletan teknologi berriak sartu ditugu, arbel digitala, tabletak, proiektorea... 4 urtekoak ere erabiliko dituzte.